Сьогодні ми всі опинилися в складних обставинах. І якщо говорити про освітню сферу, то мусимо розуміти, що майбутнє держави саме за випускниками, які будуть мати грунтовні знання та практичні вміння: вони стануть в нагоді під час майбутнього вступу України до ЄС та післявоєнного культурно-матеріального відновлення й розвитку. Тому такі проєкти, як UTTERLY, не повинні зупинятися – саме завдяки передбаченому ними обміну досвідом з європейськими ЗВО наші викладачі матимуть змогу не втратити в часі війни своїх вмінь, а лише набути нових.

20 квітня 2022 року на базі Версальського університету Сен-Кентен-ан-Івелін (Франція) в рамках проєкту «UTTERLY: Центри сертифікації викладачів Університету» розпочалася серія тренінгів на тему «INNOVATIVE APPROACH TO PROMOTION TEACHING EXCELLENCE». У них беруть участь 70 представників ЗВО-партнерів проєкту, зокрема: Львівського національного університету імені Івана Франка, Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана, Криворізького національного університету, Луцького національного технічного університету, Полтавського національного педагогічного університету ім. В. Г. Короленка, Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, Університету Григорія Сковороди в Переяславі, Національної академії педагогічних наук України, Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя, Спілки ректорів Вищих навчальних закладів України, Університету Вітовта Великого (Литва), Байройтського університету (Німеччина), Університету Версаль-Сен-Кантен-ан-Івлін (Франція), Вроцлавського технічного університету (Польща).

До присутніх звернувся Ян Борм, віцепрезидент з міжнародних зв’язків Університету Версаль-Сен-Кантен-ан-Івлін (Франція). Він поділився корисною інформацією про специфіку системи вищої освіти, особливості організації освітнього процесу в університетах Франції, вимоги до сертифікації викладачів, принципи формування професорсько-викладацького складу університету, особливості міжнародної академічної мобільності в межах Еразмус +, мотиваційні аспекти викладацької діяльності тощо.

Дуже важливо, що поряд з університетами Литви, Німеччини, Франції, Польщі серед слухачів ми бачимо наші ЗВО, і навіть ті, які розташовані в зоні відносно активних бойових дій. Це є ознакою того, що наша освіта готова тримати руку на пульсі інновацій навіть у такі складні для держави часи, це свідчить про те, що наші викладачі попри повітряні тривоги та нелегке емоційне становище, яке відчувають всі українці, прагнуть надавати своїм студентам лише якісні освітні послуги.

Заняття курсу триватимуть з 20 до 22 квітня і міститимуть чотири лекції на такі теми: “Teaching excellence in an international relations” (Jan Borm – Vice-President UVSQ International Relations), “Designing educational packages about the Arctic with research results for secondary schools/connecting nano satellites and education” (Alain Sarkissian – Adjunct-Physicist, Atmosphere Physics), “The Erasmus+ project HLITL” – Marie Sikias (International Office, UVSQ) and Jan Borm (Vice-President UVSQ International Relations), “Teaching Arctic Studies to political science students” – Eda Ayaydin (Institute of Political Science, Bordeaux).

Курс читають провідні фахівці європейських університетів англійською мовою. Під час лекцій слухачі мають змогу почути про актуальні освітні тенденції, перспективи певних студій тощо. Плануємо також наступні зустрічі в рамках програми UTTERLY вже незабаром, у травні. Бажаємо відвідувачам курсу та лекторам плідної співпраці, мирних та спокійних навчальних днів.